Sunday 27 November 2011

ISTERI YANG SENTIASA DARA

Zaman sekarang pelbagai perkara terjadi dalam rumahtangga.... pasangan curang dan sebagainya. Oleh itu para wanita yang bergelar isteri haruslah sentiasa menambat hati sang suami supaya sentiasa lekat pada isteri. Ya, saya tahu, kalau nak curang tu curang jugak ler kan.... tapi apa salahnya berusaha... mencegah labih baik dari mengubati.

 Dan semestinya perkara utama perlulah berpegang pada agama seperti menyempurnakan rukun islam dan iman sebaik mungkin, isteri perlu taat pada suami, tidak bertindak menyinga, dressing all out kat dalam rumah (bukan nak keluar rumah atau nak pergi jalan-jalan baru nak bergaya sakan, kan dah terbalik tu), pandai memasak dan sebagainya.Dalam pada itu tidak salah kiranya kita mengamalkan petua atau pun doa yang berlandaskan agama islam.

Petua Dari Dr. Fatimah Az-Zahra

Ustazah menurunkan petua untuk kaum ibu menjaga diri agar sentiasa jadi macam 'abqaro' menurut ayat di dalam Surah al-Waqiah.('Abqaro' ini bermaksud perawan yang sentiasa menjadi perawan) Ayat ini elok untuk diamalkan setiap hari oleh kaum ibu untuk menjaga kesihatan luar dan dalam.

Caranya:
Lepas solat Isya', ambil air segelas, baca Al-Fatihah sekali, Ayatul Qursi sekali dan Surah Al-Waqiah ayat 35-38 sebanyak 7 kali. Tiup dalam air dan minum. Niat dlm hati utk menjaga kecantikan diri & utk kebahagiaan rumahtangga.




Makna surah Al-Waqiah ayat 35-38:


35. Sesungguhnya Kami telah menciptakan isteri-isteri mereka Dengan ciptaan istimewa,

36. Serta Kami jadikan mereka sentiasa dara (yang tidak pernah disentuh),

37. Yang tetap mencintai jodohnya, serta Yang sebaya umurnya.

38. (semuanya itu disediakan) bagi puak kanan;


Lanjutkan kepada kaum ibu dan isteri tuan-tuan semoga ada manafaatnya.

No comments:

Post a Comment